door
door
door
Het is weer tijd voor de jaarlijkse SGA rapidcompetitie. Er wordt gespeeld in viertallen.
De voorrondes worden gespeeld in de volgende weken.
1e vanaf maandag 21 mei
2e vanaf maandag 28 mei (maandag Pinksteren)
3e vanaf maandag 4 juni
Geïnteresseerden kunnen zich zowel individueel als groepsgewijs (viertal) aanmelden tot 30 april 2012. Aanmelding kan onder vermelding van rating op externe.caissa@gmail.com (Huib Vriens).
door
door
Ter nagedachtenis aan één van onze meest sympathieke klanten en één van de betere schakers in Café De Laurierboom (Laurierstraat 76 Amsterdam) hebben wij gemeend de Lentecup naar Nico te moeten vernoemen. Het zou goed zijn als veel van zijn regelmatige tegenstanders mee komen doen.
Vijfde editie van dit spectaculaire toernooi
Van 23 april, week 17, tot (ergens in) mei
Een afvalrace in 6 à 7 rondes met de finale op (waarschijnlijk) de laatste zondag van mei.
door
door
In de eindfase van de strijd om de lentetitel hebben Martijn en Felix resp. Elias en Kilian aan de kant geschoven door hun patijen te winnen. Kom Kilian tijdens het herfstkampioenschap Felix nog verschalken, deze keer liet Felix zich niet beet nemen en liet zien dat hij terecht titelkandidaat is. De partij tussen Martijn en Elias verliep deze keer rustig en na een lange en spannende partij ging Elias door zijn vlag. Hierdoor is zijn kans voor de titel verkeken en zal hij de kampioenswisselbeker die hij vorig jaar won weer moeten inleveren. Aram, die al was uitgeschakeld voor het kampioenschap kwam verrassende uit de hoek door zowel van Philip te winnen, alswel de vooruit gespeelde partij tegen Kilian te winnen. Hierdoor vallen ook Kilian en Philip af als titelkandidaat. Uiteindelijk gaat het dus tussen Martijn en Felix.
door
Ondanks een niet-geslaagd seizoen kan Caissa toch claimen dat zij het kampioenschap van klasse 1B voortijdig heeft beslist. Na in januari een van de twee topteams uitzicht op de titel ontnemen en een kansloze nederlaag tegen de vroegtijdige kampioen in de vorige ronde, hielden wij in ronde 8 de laatste concurrent op remise. Trots? Nee, want aan het begin van het seizoen hadden wij natuurlijk ook onze aspiraties. Vooral omdat wij het jaar daarvoor onze klasse hadden bewezen door ondanks uiteindelijke degradatie het de mede-meesterklassers moeilijk te maken om van ons af te komen. De potentie is er. Dit jaar middenmoot, volgend jaar beter.