Waar de voorgaande jaren de play-offs het spannende toetje van de competitie was, kwam het dit jaar door de geringe opkomst het eigenlijk als mosterd na de maaltijd. Voornaamste oorzaak is het chaotische en volstrekt onduidelijke vakantiebeleid van de scholen, waardoor er veel spelers niet kwamen opdagen. Op deze manier is er nauwelijks nog een behoorlijk play-off toernooi te organiseren en wellicht komt dat volgend jaar te vervallen.
Ook de laddercompetitie is voorbij. Op 22 mei zijn de laatste partijen gespeeld, dat waren er heel wat. Komende dinsdag 29 mei wordt met het bekertoernooi begonnen en dan worden de achtste en kwart finales gespeeld. Uiteraard doen alleen de spelers die OP TIJD op komen dagen mee. De partijen beginnen om 10 over half 7, dus als iedereen om half 7 aanwezig is, kan er geloot worden wie tegen wie speelt. Van de spelers die komen worden de bovenste 8 van de ladderranglijst geplaatst en de rest wordt ingeloot. Het is een bekertoernooi, dus de verliezer valt af en de winnaar gaat door naar de volgende ronde. Eindigt een partij in remise, dan volgt een snelschaakpartij (5 minuten pppp) met verwisseling van kleur.
Op dinsdag 5 juni staan de halve finales en de finale op het programma.
Jeugd: Opkomst play-offs teleurstellend; Kilian is de beste van de play-offs.