Met nog één speelronde te gaan kan Martijn niet meer worden ingehaald (hij heeft meer dan honderd punten voorsprong op de nummers twee en drie van de ranglijst) en is hiermee de winnaar van de herfstcompetitie. Hij speelt in mei volgend jaar tegen de lentekampioen om het algemeen jeugdkampioenschap van Caïssa. Gefeliciteerd!
door
Afgelopen dinsdagavond werd op het podium in Huize Lydia een match uit de 2e ronde van het KNSB-bekertoernooi gespeeld. Te gast was het team van Dordrecht dat in de vaderlandse competitie de trotse leider is in klasse 3G; een niet te onderschatten tegenstander. Team captain Arno Bezemer had een solide formatie opgetrommeld waardoor Caïssa met een redelijk ratingoverwicht van start ging. Maar het was vooral de verschijning van Paul van der Sterren aan het topbord die afdoende bleek om de tegenstanders te intimideren.
door
door
Degradatie uit Promotieklasse lijkt al bijkans onontkoombaar voor een Ziek & Zwak Zevende, na opnieuw een kansloze nederlaag, ditmaal tegen een Achtenswaardig Aanvallend Achtste, vooraf beschouwd als geheide degradatiekandidaat. Geen moment konden de voormalige Helden van het Zevende laten zien waarom zij in de voorgaande seizoenen de smaakmaker van de competitie waren.
door
door
door
door
Binnengekomen bericht van teamcaptain Maron:
Verslagje van de wedstrijd Het probleem C1 tegen Caissa C1 in de 2e klasse tot en met 14 jaar, 8 december.
Afgelopen donderdag hebben Philip, Martijn, Elias (viel in voor Felix) en Simon gespeeld tegen de C1 van Het probleem en gewonnen met 3-1! Erg knap voor zulke jonkies tegen veel oudere kinderen. Er werd veel rustiger gespeeld dan eerder, goed genoteerd, de meeste partijen duurden ongeveer een uur. Op tafel 1 had Philip het zwaar tegen Abdel el Bakali, die we op andere toernooien al van alles hebben zien winnen. Philip lukte het niet te winnen, niet zo gek. Het was erg onrustig, veel mensen liepen in en uit, het probleem vond het echter geen probleem.
Martijn op tafel 2, Elias op tafel 3 en Simon op tafel 4 lieten zich niet afleiden en hebben mooi gewonnen.
door
Zaterdag 26 november ontvingen we het enigszins gehavende DD, dat door het ontbreken van een aantal sleutelspelers met een flinke aderlating buurthuis Lydia moest betreden. Het verliet met een nog grotere kater het pand.