Het vijfde heeft weer een punt bijeengeharkt en staat nu solide in de subtop van klasse 3E. Wim Nijenhuis en Robert-Jan Schaper zorgden in het laatste kwartier voor een houdini-act van het zuiverste soort en mij een erg fijne middag door zo goed als zeker klassebehoud veilig te stellen.
door
Een aantal jaren geleden is de jeugdafdeling van Caïssa nieuw leven ingeblazen. Elke dinsdagavond komen de kinderen bijeen in het Lydiahuis, Roelof Hartplein 2a te Amsterdam.
Interne
De interne speelavond ziet er globaal zo uit:
door
Komende dinsdag gaat het lentekampioenschap van start.
Omdat het aantal spelers nogal is toegenomen, is de competitie (en dus ook de lestijden) in tweeën gesplitst.
Groep A bevat de gevorderde, sterke spelers; deze groep speelt eerst om 10 over half 7 en gaan daarna naar de lessen. Het is van groot belang om op tijd te komen! Het liefst al om half 7 om de indeling eventueel aan te passen. Om 10 over half 7 worden de klokken aan gezet. Wie te laat komt verliest dus tijd. Wie meer dan 5 minuten te laat komt krijgt een 0 en de winst gaat naar de tegenstander.
De beginners zijn in groep B ingedeeld. Zij krijgen vanaf 18:30 eerst les en spelen daarna hun partijen.
door
door
F. Borst - E. Coppoolse, 7 januari 2012
door
Steve Michel (1958) - Wim Suyderhoud (1754), 2 januari 2012
door
Roel van Duijn (2050) - Alexander Flick (1676), 3 januari 2012
door
Binnenkort verschijnt de nieuwe CaissaNieuws - ditmaal volledig in kleur! De redactie heeft weer zijn best gedaan, maar u moet dit keer ook extra uw best doen: u dient het blad namelijk zelf op te halen tijdens de clubavond. CN wordt niet meer per post opgestuurd!